Apple iPhone XS Max 512 GB

کد محصول : 1617

نام برند : Apple


0 بن هدیه


انتخاب رنگ و گارانتی :

     
خاکستری
گارانتی 7 روز ضمانت بازگشت -ریجستری شده(تحویل 15 روزکاری) عدم موجودی 0 تومان
طلایی
گارانتی 7 روز ضمانت بازگشت -ریجستری شده(تحویل 15روز کاری) عدم موجودی 0 تومان
نقره ای
گارانتی 7 روز ضمانت بازگشت -ریجستری شده(تحویل 15روز کاری) عدم موجودی 0 تومان

تعداد :


مشتري گرامي : لطفا برای اطلاع از موجودی با خط 09164480677 تماس گرفته یا از طریق واتساپ پیام بفرستید

 

 

ادامه دهنده ی راه آیفون ایکس

 

طراحی 

آیفون XS Max با نمایشگر وسیع ۶.۵ اینچی خود، بزرگ‌ترین گوشی هوشمند اپل محسوب می‌شود؛ از همین رو کوپرتینونشین‌ها با کنار گذاشتن پسوند «پلاس»، واژه‌ی «مکس» را به انتهای نام این مدل اضافه کرده‌اند تا بیش از پیش بر ابعاد نمایشگر آن تأکید کنند؛ البته صرف‌نظر از بزرگی پنل، آیفون ۱۰ اس مکس با ابعاد ۷.۷ × ۷۷.۴ × ۱۵۷.۵ میلی‌متری، به‌صورت جزئی پهنا و ارتفاع کمتری نسبت به آیفون ۸ پلاس ۵.۵ اینچی دارد و تنها ۰.۲ میلی‌متر از آن ضخیم‌تر است. فبلت گران‌قیمت اپل تفاوت ظاهری بسیار اندکی با آیفون X دارد و صرفا ابعاد فیزیکی آن بزرگ‌تر شده است؛ گویی طراحان کوپرتینو صرفا ابعاد مدل سه‌بعدی آیفون XS را با مقیاس خاصی، افزایش داده‌ و از آن برای تولید آیفون ۱۰ اس مکس استفاده کرده‌اند. محل کلیدهای سخت‌افزاری و ابعاد آن‌ها، ساختار بدنه، بریدگی نمایشگر و نوارهای آنتن آیفون XS Max، تفاوتی با برادر کوچک‌ترش ندارد.

 

 

آیفون XS Max با بدنه‌ای مرکب از شیشه و فولاد ضد زنگ، به‌ لحاظ ساختاری، تفاوت غافلگیرکننده‌ای با آیفون ۱۰ ندارد و همان کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد که از محصولات Apple سراغ داریم. کوپرتینونشین‌ها ادعا می‌کنند که مقاوم‌ترین شیشه‌ی به‌ کار رفته در بین تمام گوشی‌های هوشمند را در بدنه‌ی آیفون‌های جدید استفاده کرده‌اند و جنس فریم دستگاه را نیز هم‌سطح فولاد به‌ کار رفته در تجهیزات پزشکی می‌دانند. پس از گذشت یک سال از عرضه‌ی آیفون ۱۰، آنچه کماکان در نسل جدید این گوشی هوشمند نیز خودنمایی می‌کند، صفحه‌نمایش تمام‌صفحه با حاشیه‌های فوق‌العاده باریک و بریدگی بحث‌برانگیزی محسوب می‌شود که در لبه‌ی بالای نمایشگر برای جای دادن دوربین سلفی در کنار ماژول‌ Face ID ایجاد شده است. اپل با تا کردن پنل نمایشگر، موفق شد تا درایور آن را به زیر پنل انتقال دهد و بدین ترتیب حاشیه‌ی پایین نمایشگر را به‌طور کامل حذف کند؛ دستاوردی که تولیدکنندگان دیگر هنوز هم در پیاده‌سازی آن درمانده‌اند.

نمایشگر آیفون جدید ۸۴.۴ درصد از نمای جلوی آن را به‌ خود اختصاص داده و از هر چهار سمت به‌استثناء بریدگی دوربین سلفی تا لبه‌های فیزیکی دستگاه کشیده شده است تا بدین ترتیب، فبلت ۶.۵ اینچی اپل، تجربه‌‌ی بصری فراگیرتری را نسبت به نسل گذشته در اختیار کاربر قرار دهد و او را درون محتوا غوطه‌ور کند. پوشش محافظ نمایشگر آیفون XS Max و پنل پشتی آن از نوع گوریلا گلس ۶ است؛ این پنل‌های شیشه‌ای 3D به‌ لطف لبه‌های انحنادار خود، به‌زیبایی با سطح گِرد فریم دستگاه پیوند خورده و ساختار یکپارچه‌ و پیوسته‌ای را به‌وجود آورده‌اند؛ گویی کل بدنه‌ی دستگاه از ماده‌ی واحدی ساخته شده باشد، این موضوع باعث می‌شود تا در دست‌گرفتن گوشی نیز با لذتی مضاعف همراه باشد.

اپل با اضافه‌کردن پوشش اولئوفوبیک به پنل‌های شیشه‌ای جلو و پشت آیفون XS، سعی داشته است تا آن‌ را همانند نسل قبل در برابر لک و اثر انگشت مقاوم کند؛ اما در عمل چنین نیست و بدنه‌ی دستگاه به‌ سرعت اثر انگشت را به‌ خود جذب می‌کند. خاطرنشان می‌کنیم که آثار لک روی بدنه‌ی نسخه‌ی طلایی آیفون XS که برای بررسی در اختیار ما قرار داشت، به‌راحتی به چشم می‌خورد. برای رنگ‌آمیزی فریم فولادی آیفون XS از فرآیندی موسوم به رسوب‌دهی فیزیکی بخار (PVD) استفاده شده و نتیجه‌ی آن پوشش رنگی براقی است که با بدنه‌ی شیشه‌ای آیفون هم‌خوانی دارد. به‌کارگیری فرآیند PVD باعث شده است تا فریم آیفون XS Max حتی از بدنه‌ی شیشه‌ای آن نیز در جذب اثر انگشت، مستعدتر باشد.

المان‌های به‌ کار رفته در نمای پشت آیفون XS و آیفون XS Max با آنچه از آیفون ۱۰ سراغ داریم، تفاوتی ندارد؛ همانند محصولات سال گذشته، دیگر خبری از عبارت «Designed by Apple in California» نیست و در نیمه‌ی پایین دستگاه، تنها واژه‌ی «iPhone» به‌چشم می‌خورد. به‌نظر می‌رسد که کوپرتینونشین‌ها کماکان در کارگذاری کاملِ ماژول دوربین در دل شاسی ناتوانند و دوربین دوگانه‌ی آیفون ۱۰ اس مکس با همان چینش عمودی نسل قبل، در گوشه‌ی سمت چپ دستگاه، از سطح پنل پشتی بیرون زده است، این موضوع باعث می‌شود تا به‌راحتی نتوان از گوشی روی میز استفاده کرد. غیر از دو مورد یادشده، لوگوی براق اپل نیز در میانه‌ی پنل پشتی خودنمایی می‌کند که زیر پوشش شیشه‌ای قرار دارد.

لبه‌ی سمت چپ آیفون XS Max همانند گذشته از دو کلید کنترل حجم صدا و سوئیچ نوتیفیکیشن میزبانی می‌کند، در حالی که کلید چندمنظوره و عریض Side Button و درگاه سیم‌کارت، سمت راست گوشی را اشغال کرده‌اند. با حذف‌شدن کلید هوم، تعدادی از عملکردهای آن، نظیر دسترسی به سیری و ثبت اسکرین‌شات برعهده‌ی کلید کناری قرار دارد. اپل کلید‌های فیزیکی و درگاه سیم‌کارت را نیز از جنس فولاد ضدزنگ ساخته است؛ بنابراین فشردن آن‌ها لذت مضاعفی را به‌ همراه دارد. آیفون ۱۰ اس در چین از دو سیم‌کارت فیزیکی پشتیبانی می‌کند که در آن، سیم‌کارت‌ها روی دو سوی سینی سیم‌کارت قرار می‌گیرند؛ اما در سایر دنیا می‌توان روی آن از یک سیم‌کارت فیزیکی و یک eSIM استفاده کرد. خاطرنشان می‌کنیم که ما نسخه‌ی هنگ‌کنگ آیفون XS Max را با پشتیبانی از دو سیمکارت فیزیکی در اختیار داشتیم.

در طرفین پورت لایتنینگ دو دریچه وجود دارد که یکی از آن‌ها، اسپیکر گوشی را در پسِ خود دارد و دیگری از میکروفون میزبانی می‌کند؛ البته آیفون ۱۰ اس از دو اسپیکر بهره می‌برد و نمونه‌ی دوم با اسپیکر مکالمه در لبه‌ی بالای نمایشگر یکپارچه شده است. یکی دیگر از معدود تغییرات ظاهری آیفون XS و آیفون XS Max نسبت به گذشته که کمی از تقارن آن‌ها می‌کاهد، کاهش تعداد روزنه‌های میکرون از ۶ به ۴ در لبه‌ی پایین آن‌ها است؛ چرا که کوپرتینونشین‌ها برای پیاده‌سازی فریم‌ورک 4x4 MIMO جهت بالا بردن سرعت اتصال LTE تا سطح گیگابیت، ناگزیر به اضافه‌کردن نوار آنتن دیگری افزون بر نوار‌های گذشته به لبه‌ی پایینی هر دو آیفون جدید شده‌اند؛ بدین ترتیب اسپیکر ۶ و میکروفون ۴ روزنه دارد. طراحی آیفون XS Max به‌گونه‌ای است که سران کوپرتینو موفق به دریافت گواهی IP68 از مؤسسه‌ی IEC برای آن شده‌اند که نسبت به گواهی IP67 آیفون ۱۰ ارتقاء قابل توجهی محسوب می‌شود. گوشی‌ جدید اپل به‌لحاظ تئوری مقاومت خوبی در برابر نفوذ آب‌ و گردوغبار دارد و طبق ادعای سران کوپرتینو می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه، فشار آب را در عمق دو متری تحمل کند. فیل شیلر در جریان معرفی آیفون XS مدعی شد که این گوشی هوشمند در برابر مایعات دیگری همچون قهوه نیز مقاوم است.

 

نمایشگر

اپل که روزگاری نمایشگرهای بزرگ در گوشی‌ها را به باد انتقاد می‌گرفت حال خود یکی از آیفون‌های امسال را به نمایشگری ۶.۵ اینچی مجهز کرده است. اپل سال گذشته با عرضه‌ی آیفون ۱۰ مهاجرت خود را به نمایشگرهای اولد شروع کرد و امسال دو آیفون پرچمدار این شرکت با نمایشگر اولد روانه‌ی بازار شده‌اند. در مقایسه با نمونه‌های ال‌سی‌دی، نمایشگرهای اولد، سبک‌تر، قابل‌انعطاف، نازک و از نظر مصرف بهینه‌تر هستند و ویژگی‌‌های فنی آن‌ها، تصاویر روشن‌تر، رنگ‌های زنده‌تر و مشکی خالص را به ارمغان می‌آورد. در شرایط کنونی، تنها برتری نمایشگرهای ال‌سی‌دی به اولدها قیمت تمام‌شده‌ی پایین‌تر آن‌‌ها است که در پرچمداران این موضوع اولویت اول تولیدکنندگان گوشی نیست. آیفون ۱۰ اس مکس همانند نسل گذشته با نمایشگر بهینه‌شده‌ی سوپر رتینا (Super Retina) با بریدگی در بالا و خم‌شدگی برای کاهش حاشیه تولید شده است. نمایشگر ۶.۵ اینچی اولد آیفون XS مکس با رزولوشون ۱۲۴۲ در ۲۶۸۸ پیکسل و  ساب‌پیکسل‌های آشنای موسوم به دایموند تصاویر شارپی ارائه می‌دهد؛ به طوری که در تمام فواصل استفاده از گوشی، مرز بین پیکسل‌ها مشخص نیست؛ تراکم ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ شاید به اندازه‌ی رقبای مجهز به نمایشگر QHD بالا نباشد اما کاملا شما را راضی خواهد کرد. نسبت نمایشگر به بدنه‌ی این گوشی نسبت به برادر کوچک‌تر خود کمی بیشتر و در حدود ۸۴.۴ درصد است و از این نظر نیز در بین بهترین‌های بازار قرار می‌گیرد. بزرگ‌ترین نمایشگر آیفون‌ها تا به امروز به لطف نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ محتوای وب‌ بیشتری را نسبت به نمونه‌های ۱۶ به ۹ ارائه می‌دهد، برای تماشای ویدئو مناسب‌تر است و کاهش تعداد اسکرول‌ها را به همراه دارد؛ با این حال امیدوار بودیم اپل تجربه‌ی رابط کاربری و اپلیکیشن‌ها را کمی با ابعاد بزرگ نمایشگر سازگارتر بکند در حالی‌ که مقدار محتوای نمایش داده شده در آیفون ۱۰ و ۱۰ اس مکس چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند.


 

نمایشگرهای اولد به لطف کنتراست فوق‌العاده، روشنایی بالا و کنترل بیشتر روی عملکرد پیکسل‌ها، گزینه‌های ایده‌آلی برای محتوای HDR (محتوای با گسترده دینامیکی بالا) هستند. پشتیبانی از فضای رنگی گسترده مانند DCI-P3 نیز به عنوان یک پیش‌نیاز برای تجربه‌ی لذت‌بخش HDR مطرح است که خوشبختانه آیفون‌های جدید نیز از پشتیبانی می‌کنند. آیفون ۱۰ اس مکس از هر دو استاندارد پیشروی HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند از این رو طیف وسیع‌تری از محتوا را در اختیار خواهید داشت. طبق ادعای اپل، نمایشگر جدید تا ۶۰ درصد در نمایش گستره‌ی دینامیکی توانمند‌تر از آیفون ۱۰ است؛ راهکاری برای آزمودن این ادعای اپل نداشتیم با این حال بهبود این موضوع و نمایش بهتر جزئیات در سایه‌ها تا حدودی مشخص است.

پیش از این نیز شاهد استفاده از قابلیت True Tone در آیفون ۱۰ بودیم؛ ویژگی خاصی که به لطف یک سری سنسورهای چهارکاناله دمای نور محیط را می‌سنجد و به کمک آن بهترین و طبیعی‌ترین حالت تصویر برای راحتی چشم را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این قابلیت باعث خستگی کمتر چشم در استفاده‌ی طولانی مدت از گوشی می‌شود با این حال گرم‌تر شدن رنگ‌ها و کاهش دقت نمایش کلی رنگ‌ها در صورت فعال بودن این حالت کاملا واضح است. اپل همچنین برای راحتی استفاده از گوشی در فضاهای تاریک و کاهش نور آبی آزاردهنده‌ی نمایشگر، قابلیتی با نام «Night Shift» را در محصولات خود به کار می‌گیرد؛ زمان‌بندی و تغییر میزان فیلتر در این قابلیت گنجانده شده‌اند. نمایشگر آیفون ۱۰ اس مکس در تست‌های ما حداقل روشنایی ۲.۴ نیت را ثبت کرد که رقمی مناسب و مطابق با استاندردهای پرچمداران است.

آیفون‌های جدید همانند آیفون ۱۰ نرخ ثبت لمس ۱۲۰ هرتزی دارند به این معنی که سریع‌‌تر از گوشی‌های معمولی لمس‌های کاربر را دریافت می‌کنند؛ این قابلیت با نرخ به‌روزرسانی تصویر که پیش از این در آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی و با نام ProMotion شاهد آن بودیم متفاوت است. خوشبختانه آیفون ۱۰ اس مکس از نظر خوانایی در زیر نور مستقیم خورشید رضایت‌بخش عمل می‌کند؛ روشنایی بالا و استفاده از لایه‌های مناسب روی نمایشگر برای کاهش بازتاب نور از جمله موارد موثر روی خوانایی نمایشگر هستند. در بحث زاویه‌ی دید باز هم آیفون ۱۰ اس مکس سربلند است و میزان کاهش نور و تغییر رنگ در زوایای مختلف در زمره‌ی بهترین‌ها جای می‌گیرد. سرد شدن رنگ‌ها (Blue Shift) در نگاه از زوایای تند همچنان در نمایشگر اولد گوشی‌های از جمله آیفون ۱۰ اس مکس دیده می‌شود اما این میزان به اندازه‌ای اندک است که احتمالا هیچگاه متوجه آن نخواهید شد. اپل ما را تقریبا از مشکل‌ساز نشدن Burn-In در تجربه‌ی نخست استفاده از اولد در آیفون‌هایش خاطرجمع کرد؛ پیش‌بینی می‌شود شاهد چنین مساله‌ای نیز در آیفون‌های جدید نباشیم اما گذر زمان این مساله را مشخص خواهد کرد. اپل مدعی است که مهندسی‌هایش روی نمایشگرهای سوپر رتینا احتمال وقوع این پدیده‌ را بسیار کم کرده است.

بدون شک وقتی صحبت از روشنایی نمایشگر در دنیای گوشی‌ها می‌شود نام اولدها به ذهن می‌آید. روشنایی حداکثر ۹۴۰ نیتی در تست‌های ما که با ۵۰ درصد فضای سفید و مشکی انجام می‌شود به خوبی برتری این نمایشگرها نسبت به ال‌سی‌د‌ی‌ها را نشان می‌دهد. در تست سفید بودن ۱۰۰ درصدی الگو نیز روشنایی ۶۳۰ نیتی ثبت شد که باز هم عددی مناسب است. روشنایی صفر نیتی رنگ مشکی که از خاصیت ذاتی اولدها و خاموش شدن پیکسل‌ها سرچشمه می‌گیرد در آیفون ۱۰ اس مکس همانند پرچمداران سامسونگ بدون نقص است. بر خلاف گوشی‌های بسیاری از برندها تفاوتی بین روشنایی حداکثر در حالت دستی و خودکار (تابانده شدن نور شدید به سنسورهای نور دستگاه) مشاهده نمی‌شود. فعال بودن حالت True Tone به دلیل کاهش گرم شدن رنگ‌ها و کمتر شدن اثر پیکسل‌های آبی روشنایی را کاهش می‌دهد.

پوشش فضاهای رنگی گسترده و جدید‌تری مانند DCI-P3 مختص به آیفون‌ها نیست به طوری که اندروید و پرچمدارانش نیز چنین قابلیتی را دارا می‌باشند. خاطرنشان می‌کنیم که هنوز هم عموم محتوا، اپلکیشن‌ها و بخش‌‌های مختلف رابط کاربری بر مبنای فضای رنگ sRGB توسعه داده می‌شوند. توانایی نمایشگر در ارائه‌ی فضای رنگی گسترده از ملزومات نمایش ایده‌آل محتوای HDR است. برخلاف گوشی‌های اندرویدی تلاش شما برای یافتن تنظیمات مربوط به حالت رنگ در آیفون‌ها به در بسته خواهد خورد زیرا مخلوق کوپرتینونشین‌ها، از سیستم‌ خودکار تشخیص پروفایل رنگ بهره می‌برد. متاسفانه به دلیل خودکار بودن این مساله ما قادر به استخراج میزان پوشش فضای رنگی در حالت DCI-P3 نبودیم. اپل وعده‌ی پوشش کامل فضای رنگی را در آیفون‌های جدید داده است و تست‌های ما نیز پوشش ۹۸.۷ درصدی در فضای sRGB را تصدیق می‌کند؛ البته در تست‌های ما پوشش فضای رنگی با فعال بودن قابلیت True Tone نزدیک به ۶ درصد کاهش پیدا کرد.

بررسی‌های ما حاکی از دقت بالای نمایشگر در فضای sRGB دارد به طوری که میانگین خطای ۱.۹ آیفون ۱۰ اس مکس را در بین سه گوشی برتر مورد بررسی ما تا به امروز قرار می‌دهد؛ این رقم نسبت به آیفون ۱۰ که خطای میانگینی برابر با ۲.۴ در رنگ‌‌های مختلف داشت کمی بهبود داشته است. فعال بودن حالت True Tone خطای نمایش رنگ‌ها را تا ۵.۸ افزایش می‌دهد و این مساله بیشتر در رنگ سفید به چشم می‌خورد. بخش نمایشگر را با این نکته به پایان می‌بریم که ایفون ۱۰ اس مکس ایده‌آل‌ترین نمایشگر برای دوست‌داران رنگ‌های طبیعی و اغراق نشده را با خود به دنیای گوشی‌ها آورده است که در نگاه اول شما را شیفته‌ی خود خواهد کرد.

 


 

اسپیکر

آیفون XS Max همانند گذشته از دو اسپیکر برای تولید صدا استفاده می‌کند که به‌ترتیب در لبه‌ی پایین و بریدگی نمایشگر به‌صورت یکپارچه با اسپیکر مکالمه قرار دارند؛ اما این بار برخلاف گذشته، اسپیکر موجود در لبه‌ی بالای گوشی، بهبود یافته است و شدت صدای تولیدی آن به‌صورت حدودی با اسپیکر پایین برابری می‌کند تا بدین ترتیب آیفون ۱۰ اس، گزینه‌ای مناسب برای پخش موسیقی باشد. آیفون XS Max با صدای خروجی غنی، شفاف و عاری از نویز خود، یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند بازار در زمینه‌ی تجربه‌ی صوتی است، این گوشی هوشمند چه در زمینه‌ی پخش موسیقی، فیلم یا بازی، خروجی صدای لذت‌بخشی را در اختیار کاربر می‌دهد. توجه داشته باشید که بلندی صدای آیفون ۱۰ اس مکس، در ردیف بهترین‌ها قرار نمی‌گیرد؛ اما کیفیت صدای خروجی آن، بسیار عالی ارزیابی می‌شود.

خلاء جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در پرچم‌داران سال ۲۰۱۸ اپل نیز پابرجا است و اکنون با تصمیم سران کوپرتینو مبنی بر حذف دانگل پورت لایتنینگ به جک ۳.۵ میلی‌متری از جعبه‌ی آیفون ۱۰ اس مکس، بیش از پیش حس می‌شود. هدفون پیش‌فرض همراه فبلت جدید Apple نیز از حیث شفافیت و بلندی صدا، عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند رضایت طیف گسترده‌ای از کاربران را جلب کند.

نرم‌افزار و رابط کاربری

به عقیده‌ی بسیاری، اکوسیستم iOS عامل اصلی گرایش به محصولات اپل است؛ یک‌پارچگی فوق‌العاده‌ی سیستم‌عامل و سخت‌افزار در محصولات مبتنی بر iOS، به‌روزرسانی‌های مرتب و بدون تبعیض در کنار گستردگی اپلیکیشن‌ها و گرایش بالای توسعه‌دهندگان به ساخت بازی و اپلیکیشن برای آن تنها بخشی از ویژگی‌‌های مثبت این اکوسیستم است. iOS 12 با هدف بهبود عملکرد نسخه‌ی پیشین و برای محصولات سال ۲۰۱۳ به بعد اپل منتشر شده است و بیش از آن که یک نسخه‌ی انقلابی از این سیستم‌عامل باشد یک کامل‌کننده و بهبوددهنده محسوب می‌شود. بررسی دقیق تمام ویژگی‌های iOS 12 در مقاله‌ای کامل در زومیت منتشر شده است به همین دلیل در این مطلب از پرداختن به تمام ویژگی‌های جدید آن پرهیز شده است.

یک‌سال از زمان عرضه‌ی آیفون ۱۰ و ژست‌های حرکتی در آن می‌گذرد و بسیاری این سیستم‌ناوبری جدید را الگوی خود قرار داده‌اند؛ در این مدت هنوز هم کار با ژست‌های حرکتی آیفون‌ها روان‌ترین‌ و ساده‌ترین در بین گوشی‌ها است. سوایپ سریع از انتهای نمایشگر به سمت بالا (بدون نگه داشتن انگشت پس از سوایپ) نقش کلید هوم برای خروج از اپلیکیشن و بازگشت به صفحه‌ی هوم را ایفا می‌کند. سوایپ به سمت سمت راست یا چپ حول نشانگر هوم برای حرکت در بین اپ‌های در حال اجرا، استفاده می‌شود. حال نوبت به مالتی‌تسکینگ می‌رسد، برای نمایش اپلیکیشن‌‌های اجرا شده کافی است از نشانگر هوم در پایین صفحه به سمت بالا سوایپ کنید و انگشت خود را کمی قبل از برداشتن آن روی نمایشگر نگه دارید؛ برای بستن اپلیکیشن‌ها باید ابتدا کارت یکی از اپلیکیشن‌ها را در این حالت لمس کنید و انگشت خود را روی آن نگه دارید، با این کار بالای تمام کارت‌ها علامتی برای بستن آن‌ها ظاهر خواهد شد. البته با گرفتن یک اپلیکیشن و سوایپ به سمت بالا نیز قادر به بستن آن خواهید بود.

کنترل‌سنتر در iOS 12 تغییری نسبت به نسخه‌ی کاملا بازطراحی شده‌ی قبلی ندارد. کنترل‌سنتر همچنان از لمس سه‌بعدی پیشیبانی می‌کند و با سوایپ به سمت پایین از راست بریدگی بالای نمایشگر در دسترس است. همانطور که بررسی آیفون ۱۰ نیز ذکر شد ما کنترل‌سنتر جدید را یکی قدم‌های رو به جلوی اپل می‌دانیم. بسیاری مدیریت اعلان‌‌ها در iOS را ضعیف‌تر از اندروید می‌دانند اما مدیریت گروهی و بهتر اعلان‌ها در نسخه‌ی ۱۲ احتمال از دست رفتن اعلان‌ها را تا حد زیادی کاهش داده است. نمایش اعلان‌ها در لاک‌اسکرین بهتر از گذشته شده است و کاربر می‌تواند نمایش آن‌ها را بسته به اهمیت محدود کند به این معنی که تنها اعلان‌هایی که برای شما مهم است در لاک‌اسکرین به نمایش در بیایند. بستن تمام اعلان‌‌ها به صورت یک‌جا نیز از تغییرات مهم این نسخه به شمار می‌رود.

طبق ادعای اپل سرعت بازگشایی اپلکیشن‌ها تحت بار شدید تا ۲ برابر افزایش یافته است؛ تجربه‌ی خود را از سیستم‌عامل iOS در آیفون ۱۰ اس مکس، به عنوان یک محصول قدرتمند با عبارت «سریع، روان و پایدار» توصیف می‌کنیم. با افزایش میزان رم در آیفون‌های جدید مشکل فراخوانی دوباره‌ی اپلیکیشن‌ها در زمان اجرای تعداد زیادی اپلکیشن کمتر به چشم می‌آید. برخی از یکسان بودن تجربه‌ی iOS در ۱۰ اس مکس (به جز نمایش دو ستونه‌ی اپلیکیشن Messages) با گوشی‌های کوچک‌تر خرده می‌گیرند؛ این ایراد تا حدودی وارد است اما به اندازه‌ای آزاردهنده نیست که تجربه‌ی لذت‌بخش iOS در این گوشی را تحت تاثیر قرار دهد. مدیریت بهتر مصرف‌ باتری، کنترل مصرف اپلیکیشن‌‌ها، اپلیکیشن واقعیت افزوده Measure و بهبود قابلیت Do Not Disturb بخشی از تغییرات این نسخه هستند که به طور کامل در برررسی iOS 12 توضیح داده شده‌اند.

سیری سریع‌تر از گذشته درخواست شما را پردازش می‌کند و حالا به لطف قابلیت « Siri Shortcut» بیشتر از آن استفاده خواهید کرد؛ برای اضافه کردن دستورات به سیری تنها کافی است عبارتی که برای فعال‌سازی یک اپلکیشن یا قابلیت مدنظر دارید را در تنظیمات سیری وارد کنید. واقعیت افزوده با وجود تراشه‌های بهینه‌شده برای محاسبات موردنیاز آن هنوز در ابتدای راه خود در گوشی‌ها است؛ ARKit و دسترسی توسعه‌دهندگان فعال iOS به آن هنوز آنطور که باید، از پتانسیل‌های نهفته آن استفاده نشده است و تنوع اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مطرح در این بخش همچنان پایین است. نمایش‌هایی مانند HomeCourt ،SwiftShot و Galaga AR در رویدادهای اپل واقعا جذاب بودند اما فراگیر شدن و توسعه‌ی آن‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

انیموجی به لطف رهگیری مناسب حرکت‌های چهره بدون شک دقیق‌ترین در نوع خود بود؛ این قابلیت با وجود محدودیت در استفاده، به خوبی توان الگوریتم‌های نرم‌افزار و استفاده از داده‌های دوربین TrueDepth را نشان می‌داد. این قابلیت در زمان عرضه تنها ۱۲ نمونه اموجی غیر انسانی را در اختیار کاربر قرار می‌داد که این تعداد هم‌اکنون افزایش یافته و احتمالا در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت. خوشبختانه حالا انیموجی‌ها قادر به تشخیص بیرون آمدن زبان کاربر هستند. اکنون می‌توانید تا ۳۰ ثانیه از انیموجی با طرح‌های جدید یا میموجی ذخیره کنید و برای دوستان خود در ‌مسیج بفرستید؛ پیش از این تنها امکان ذخیره‌ی ۱۰ ثانیه از حرکات وجود داشت. میموجی نمونه‌ی انسانی، انیموجی همراه با iOS 12 به جهانیان معرفی شد؛ قابلیتی که امکان شخصی‌سازی کامل و با جزئیات کاراکتر فرد را به او می‌دهد؛ انتخاب فرم و اجزاری صورت، مدل مو، عینک‌‌، کلاه و رنگ‌ها همگی در این قابلیت ممکن شده است. شما می‌توانید از شخصیت کارتونی خود در تماس‌های ویدئویی فیس‌تایم استفاده کنید و یا ویدئوی تولید شده را با Messages برای دوستان خود بفرستید. تشخیص حرکات چهره چند پله بالاتر از نمونه‌های مشابه قرار دارد اما لگ‌هایی در استفاده از این قابلیت در تماس ویدئویی به چشم می‌خورد. آیفون ۱۰ اس و ۱۰ اس مکس همانند نسل قبل قادر به تشخیص ۵۰ وضعیت مختلف چهره هستند. در کنار مصرف انرژی بالای این قابلیت و عملکرد بهتر آن در تشخیص حرکات نسبت به رقبای مستقیم، تشخیص حرکت لب‌ها توسط انیموجی و ایموجی هنوز کمی چالش‌برانگیز است.

آیفون‌های امسال همگی با Touch ID خداحافظی کرده‌اند و با سیستم جدید Face ID عرضه می‌شوند. همچون سال گذشته ماژول‌های سیستم فیس‌آی‌دی شامل یک سنسور دوربین ۷ مگاپبکسلی، یک سنسور مادون قرمز، یک سنسور تشخیص فاصله، سنسور شناسایی شدت نور محیط و ماژولی با عنوان Flood Illuminator است. سرعت باز کردن قفل گوشی به کمک این قابلیت نسبت به آیفون ۱۰ بیشتر شده است اما این افزایش چندان زیاد نیست و هم‌چنان با سریع‌ترین‌های بازار فاصه دارد. فیس‌آیدی به دلیل استفاده از مادون‌قرمز همچنان در محیط‌های کاملا تاریک عملکرد خود را حفظ می‌کند اما برخی انواع عینک دودی هنوز هم چالشی برای این سیستم محسوب می‌شود.

به لطف ویژگی اضافه شده در iOS 12، کاربر حالا قادر به ثبت تو چهره برای استفاده از این قابلیت است. ایمن‌تر بودن این روش نسبت به راهکارهای تشخیص چهره‌ی رایج بیشتر است از این رو اپل آن را علاوه بر هویت‌سنجی برای پرداخت‌ها در مواردی مانند نصب اپلیکیشن‌ها نیز به کار گرفته است. استفاده از این قابلیت در زوایا و شکلک‌های متفاوت همچنان غیر ممکن است. ویژگی مثبت Attention Aware همچنان در آیفون‌های جدید حضور دارد و مانع از باز شدن قفل گوشی با چشم‌های بسته می‌شود؛ البته قابلیتی شبیه به آن در بسیاری از رقبای اندرویدی نیز وجود دارد. بسیاری از کاربران، تاچ‌آیدی را روش سریع‌تر و راحت‌تری نسبت به فیس‌آیدی می‌دانند؛ برای استفاده از فیس‌آیدی می‌بایست گوشی در دستان شما و در فاصله‌های معینی باشد. در مجموع با همان سیستم تشخیص هویت و با برتری‌ها و مشکلات پیشین روبرو هستیم و اپل تنها کمی سرعت آن را افزایش داده است.

 

دوربین

در نگاه نخست به مشخصات فنی آیفون XS Max‌ ممکن است چنین تصور کنید که پرچم‌داران جدید اپل در زمینه‌ی دوربین، تغییری نکرده‌اند. فبلت ۶.۵ اینچی Apple همانند آیفون ۱۰ از دوربین دوگانه‌ای متشکل از سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال تصویر استفاده می‌کند که در پسِ لنزهای ۶ لایه‌ی واید و تله‌فوتو با دیافراگم‌های f/1.8‌ و f/2.4 و فاصله‌ی کانونی معادل ۲۸ و ۵۲ میلی‌متری قرار دارند و روی آن‌ها توسط شیشه‌ای از جنس یاقوت کبود پوشانده است؛ در حالی که چینش دوربین نیز تفاوتی با گذشته ندارد. اما سنسور اصلی آیفون ۱۰ اس ارتقاء پیدا کرده؛ بدین ترتیب که ابعاد سنسور و به‌تبع آن اندازه‌ی پیکسل‌ها از ۱/۳ اینچ و ۱.۲۲ میکرومتر در آیفون ۱۰ به ۱/۲.۵۵ اینچ و ۱.۴ میکرومتر در نسل جدید افزایش یافته، بنابراین پیکسل‌ها نور بیشتری جذب می‌کنند، اپل ادعا می‌کند که عمق پیکسل‌ها نیز از ۳.۱ به ۳.۵ میکرومتر تغییر پیدا کرده است. در کنار موارد یادشده، تعداد «پیکسل‌های فوکوس» نیز دو برابر شده است؛ نامی که اپل برای سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز خود استفاده می‌کند. توجه داشته باشید که سنسور دوم با ابعاد ۱/۳.۴ اینچی و پیکسل‌های ۱.۰ میکرومتری، تفاوتی با گذشته ندارد.

صرف‌نظر از تغییرات سخت‌افزاری، اپل الگوریتم پردازش تصویر دوربین را نیز ارتقاء داده است. دوربین آیفون XS با بهره‌گیری از ISP بهبودیافته‌ی A12 Bionic با ۴ فریم بافر، اکنون لگ شاتر را به صفر کاهش می‌دهد، ضمن اینکه به‌ مدد ISP‌ بهبودیافته‌، سنسورهای سریع‌‌‌تر و الگوریتم‌های پیشرفته‌تر پردازش تصویر، حین ثبت عکس، ۴ فریم میانی و یک فریم با نوردهی طولانی نیز ثبت می‌شود، سپس با ترکیب‌شدن تمام فریم‌ها، عکس نهایی تولید می‌شود، اپل این قابلیت را Smart HDR می‌نامد و هدف از آن، بهبود گستره‌ی دینامیکی تصاویر، شکار بهتر سوژه‌های در حال حرکت و کاهش نویز در محیط‌های تاریک است. دوربین دوگانه‌ی آیفون را فلش بهبودیافته‌ی چهارگانه‌ی True Tone همراهی می‌کند که از سیستم تشخیص فلیکر نیز بهره می‌برد.

آیفون اکنون برای تشخیص عمق به دوربین دوم اتکا ندارد و این فرآیند را به‌لطف موتور تشخیص عمق ISP و با بهره‌گیری از داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط Neural Engine از چهره‌ی سوژه انجام می‌دهد، بدین ترتیب، آیفون XS و آیفون XS Max برای ثبت تصاویر پرتره، تنها از دوربین اصلی استفاده می‌کنند. آیفون XS به‌ کاربر امکان تغییر عمق میدان تصاویر پرتره را پس از ثبت عکس‌ها نیز می‌دهد؛ قابلیتی که پرچم‌داران اندرویدی از مدت‌ها پیش ارائه می‌دهند. ظاهرا نسخه‌ی بتای نخست iOS 12.1 در گوشی‌های سری آیفون XS، امکان تغییر میدان عمق حین ثبت عکس را نیز در بطن خود دارد.

دوربین سلفی TrueDepth آیفون XS Max از همان سنسور ۷ مگاپیکسلی نسل قبل استفاده می‌کند که در پسِ لنزی با دیافراگم f/2.2 قرار دارد و اکنون به‌ لطف ISP جدید، سرعت عملکرد آن دو برابر شده است. دوربین سلفی به‌ کمک دوربین IR و پرتوافکن Face ID عمق را تشخیص می‌دهد و توانایی ثبت تصاویر پرتره را دارد. یادآور می‌شویم که عمق میدان عکس‌های سلفی را نیز می‌توان پس از ثبت کردن ‌آن‌ها تغییر داد. دوربین جلوی آیفون ۱۰ اس مکس امکان ضبط ویدیوهای فول اچ‌دی با نرخ ۶۰ فریم‌ بر ثانیه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و از قابلیت لرزش‌گیر سینمایی ویدیوها بهره می‌برد.

آیفون XS Max به‌لطف پردازنده‌ی قدرتمند خود، همانند نسل گذشته توانایی ضبط ویدیوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم‌ بر ثانیه یا 4K و فول اچ‌دی با نرخ ۳۰ فریم‌ بر ثانیه و گستره‌ی دینامیکی وسیع‌تر را دارد؛ با این تفاوت که اکنون قابلیت ضبط استریو نیز با قابلیت تفکیک گسترده‌تر صدا به آن اضافه شده است تا بدین ترتیب ویدیوی خروجی، صدای غنی‌تری داشته باشد. دوربین پشتی نیز همانند دوربین جلو در فیلم‌برداری اچ‌دی یا فول‌ اچ‌دی، از لرزش‌گیر سینمایی بهره می‌برد. فبلت غول‌پیکر اپل توانایی ضبط ویدیوهای اسلوموشن فول اچ‌دی با نرخ ۲۴۰ فریم‌ بر ثانیه را نیز دارد.

رابط کاربری دوربین آیفون XS Max با نسل گذشته هیچ تفاوتی ندارد و صرف‌‌نظر از قابلیت کنترل عمق میدان، ویژگی خاصی دیگری به آن اضافه نشده است. همانند قبل، با سوایپ‌کردن در منظره‌یاب می‌توان بین حالت‌های مختلف تایم‌لپس، اسلو موشن، فیلم‌برداری، عکاسی، پرتره، ثبت عکس با نسبت تصویر مربعی برای شبکه‌های اجتماعی و پاناروما جابه‌جا شد، ضمن اینکه کلید‌های زوم اپتیکال، فلش، Live Photo، تایمر، فیلترها و جابه‌جایی بین دوربین جلو و عقب در اختیار کاربر قرار دارد. در حالت پرتره، می‌توان از بین حالت‌های نورپردازی Natural ،Studio ،Contour ،Stage و Stage Mono گزینه‌ی دلخواه را انتخاب کرد. هنوز هم مانند گذشته، کلیه‌ی تنظیمات دوربین در حالت عکاسی و فیلم‌برداری، نظیر انتخاب رزولوشن ویدیو، نرخ ویدیوهای اسلوموشن و کلید فعال‌سازی Smart HDR، به‌صورت مجتمع، داخل منوی تنظیمات گوشی قرار دارند.

تصاویر ثبت‌شده در طول روز، جزئیات فوق‌العاده بالایی دارند، نویز تصاویر در حد پایینی حفظ می‌شود و به‌ کمک قابلیت Smart HDR، گستره‌ی دنیامیکی نیز وضعیت مناسبی دارد. آیفون XS در شرایطی که نور به‌ اندازه‌ی کافی وجود دارد، در بازتولید رنگ‌ها و میزان شارپ‌بودن تصاویر نیز دقت بسیار خوبی از خود به‌نمایش می‌گذارد. قابلیت Smart HDR در محیط‌های تاریک نیز به‌ کار می‌آید و در کنار لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، کیفیت تصاویر خروجی را ارتقاء می‌بخشد، اما الگوریتم پردازش تصویر آیفون برای کاهش سطح نویز، به نرم‌کردن مرز بین سوژه‌ها تمایل دارد. آیفون ۱۰ اس مکس منابع نور را نیز در محیط‌های تاریک به‌ خوبی مدیریت می‌کند؛ اما در حالت کلی نمی‌توان آن را در عکاسی شب، هم‌سطح رقیبی همچون هواوی پی ۲۰ پرو دانست.

دوربین دوم آیفون ۱۰ اس مکس که برای زوم اپتیکال دو برابری به‌ کار می‌رود، درست‌مانند دوربین اصلی، تصاویری با جزئیات بالا و دقت مطلوب ثبت می‌کند؛ اما دیافراگم تنگ‌تر f/2.4 باعث می‌شود تا حساسیت آن به نقاطی از سوژه با روشنایی فوق‌العاده بالا، کمتر شود. چنانچه به استفاده از زوم اپتیکال در عکاسی شب علاقه‌مند باشید، آیفون XS Max شما را ناامید خواهد کرد؛ چرا که در این شرایط، آیفون از دوربین دوم استفاده نمی‌کند و برای ایجاد افکت زوم، تصویر خروجی از دوربین اصلی را کراپ می‌کند و همین عامل، از کیفیت تصویر نهایی می‌کاهد. تصاویر پرتره توسط دوربین دوم ثبت می‌شوند؛ اما همان‌طور که گفتیم به‌ مدد پردازش‌های صورت‌ گرفته توسط Neural Engine و بهبودهای پردازنده‌ی جدید سیگنال تصویر، فرآیند تشخیص عمق تصاویر به دوربین دوم اتکا ندارد، اگرچه تشخیص مرز بین سوژه و پس‌زمینه، نسبت به گذشته، پیشرفت داشته است؛ اما این فرآیند باز هم پایدار نیست و گاهی می‌توان شاهد محو شدن مرزها شد؛ به‌خصوص اگر دوربین با سوژه‌ی پیچیده‌ای همچون موهای یک شخص روبرو باشد. شما می‌توانید همانند پرچم‌داران اندرویدی، پس از ثبت پرتره، با مراجعه به اپلیکیشن Photos، شدت مات‌شدن پس‌زمینه را تغییر دهید. آیفون به‌صورت پیش‌فرض تصاویر پرتره را با f/4.5 ثبت می‌کند؛ اما شما می‌توانید آن را بین مقادیر f/1.4 (کاملا مات) و f/16 (بدون افکت بوکه) تغییر دهید.

تصاویر سلفی آیفون ۱۰ اس مکس اگرچه در ردیف بهترین‌ها قرار نمی‌گیرد؛ اما خروجی تصاویر آن جزئیات مناسبی دارند و رنگ‌ها از طراوت خوبی برخوردار هستند. همانند نسل قبل، حالت پرتره در دوربین سلفی نیز در دسترس است و در آن، مرز بین سوژه و پس‌زمینه به‌خوبی جدا می‌شود، ضمن اینکه می‌توان شدت افکت بوکه را پس از ثبت تصویر تغییر داد.

باتری
اپل در جریان رویداد سپتامبر اعلام کرد که عمر باتری آیفون XS Max حدود ۹۰ دقیقه بیشتر از آیفون ۱۰ خواهد بود؛ بدین ترتیب کاربر باید انتظار حدود ۱۵ ساعت استریم فیلم و ۱۳ ساعت وب‌گردی را از فبلت جدید کوپرتینونشین‌ها داشته باشد؛ اما بی‌شک در دنیای واقعی، اعداد ممکن است کمی متفاوت باشند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. اگرچه شرکت سازنده جزئیات فنی مربوط به باتری آیفون ۱۰ اس مکس را نمی‌دهد؛ اما کالبدشکافی iFixit نشان می‌دهد که این گوشی انرژی مورد نیاز خود را توسط باتری دو تکه‌ای با ظرفیت ۱۲.۰۸ وات‌ساعت (۳۱۷۹ میلی‌آمپرساعت با ولتاژ ۳.۸۰ ولت) تأمین می‌کند که همانند نسل قبل به‌ فُرم L در داخل دستگاه کار گذاشته شده است؛ بدین ترتیب، آیفون XS Max حجیم‌ترین باتری تاریخ آیفون را در بطن خود دارد.

 

 

 

  • مشخصات کلي : .سیستم عامل نوع آی‌او‌اس 12.پردازنده Apple A12 Bionic ابعاد 157.5 × 77.4 × 7.7 میلی‌متر جنس بدنه قاب پشت شیشه‌ای، فریم استیل ویژگی ها مجهز به IP68 (مقاوم در برابر آب به مدت 30 دقیقه تا عمق 2 متر) رنگ خاکستری، نقره ای، طلایی سیمکارت دو سیم‌کارت (فیزیکی - سیم‌کارت الکترونیکی) نسخه جهانی GPU Apple GPU (4-core graphics) وزن 208 گرم CPU شش هسته‌ای
  • صفحه نمایش : رزولوشن 2688 × 1242 پیکسل، 19.5:9 458ppi ویژگی‌ها دالبی ویژن، HDR 10، لمسی 3 بعدی، صفحه True-tone مولتی تاچ دارد نوع Super AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ محافظت مقاوم در برابر خط و خش ، مقاوم در برابر اثر انگشت اندازه 6.5 اینچ (نسبت اندازه صفحه‌نمایش به بدنه 84.4 درصد)
  • حافظه : درگاه حافظه ندارد حافظه داخلی 512 گیگابایت حافظه RAM 4 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی : NFC دارد USB 2.0، proprietary reversible connector رادیو ندارد وایرلس Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، dual-band، hotspot بلوتوث نسخه ۵.۰ GPS A-GPS، GLONASS، GALILEO، QZSS
  • دوربین : رزولوشن 12+12 مگاپیکسل (دوگانه) دوربین سلفی 7 مگاپیکسل، HDR، 1080p امکانات فلاش 4 تایی، پانوراما، HDR کیفیت فیلم‌برداری فیلم برداری 2160p با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • صدا : جک 3.5 میلیمتری - Active noise cancellation with dedicated mic بلندگو stereo speakers انواع زنگ Vibration، proprietary ringtones
  • امکانات نرم افزاری : ارسال پیام iMessage، SMS(threaded view)، MMS، Email، Push Email حسگر تشخیص چهره، ژیروسکوپ، حسگر مجاورتی، قطب نما، فشارسنج تکنولوژی مرورگر HTML5 (Safari)
  • سایر مشخصات : .زمان مکالمه تا 25 ساعت (3G) باتری لیتیوم یونی (غیر قابل تعویض توسط کاربر) زمان پخش موسیقی تا 65 ساعت.GPRS دارد 2G bands cdma 800 / 1900 تکنولوژی GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE سرعت HSPA 42.2/5.76 Mbps، LTE-A (4CA) Cat16 1024/150 Mbps، EV-DO Rev.A 3.1 Mbps 3G bands CDMA2000 1xEV-DO EDGE دارد 4G bands LTE band 1(2100)، 2(1900)، 3(1800)، 4(1700/2100)، 5(850)، 7(2600)، 8(900)، 12(700)، 13(700)، 14(700)، 17(700)، 18(800)، 19(800)، 20(800)، 25(1900)، 26(850)، 29(700)، 30(2300)، 32(1500)، 34(2000)، 38(2600)، 39(1900)، 40(2300)، 41(2500)، 46، 66(1700/2100)، 71(600)

شما هم می توانید در مورد این کالا نظر بدهید :

نظرات مشتریان

    برای این کالا نظری ثبت نشده است

محصولات مشابه در این دسته