Sony Xperia XA2 Ultra

کد محصول : 1533

نام برند : SONY


0 بن هدیه


انتخاب رنگ و گارانتی :

     
مشکی
گارانتی 7 روز ضمانت بازگشت -ریجستری شده عدم موجودی 0 تومان

تعداد :


مشتري گرامي : لطفا برای اطلاع از موجودی با خط 09164480677 تماس گرفته یا از طریق واتساپ پیام بفرستید

 

سونی در رویداد CES 2018 از دو محصول جدید خود یعنی Xperia XA2 و Xperia XA2 Ultra به عنوان جانشین‌هایی خلف برای XA1 و XA1 Ultra سال گذشته میلادی رونمایی کرد. این دو محصول میان‌رده، با تمرکز روی بهبود قابلیت‌ها در بخش دوربین و ارائه عملکرد قابل توجه در بخش باتری، پیش روی مشتاقان قرار گرفتند. در این بین، Xperia XA2 Ultra با توجه به بهره‌مندی از مشخصه‌ای جذاب یعنی ترکیب دو دوربین ویژه سلفی، قطعاً گزینه جذاب‌تری برای کاربران خواهد بود.

بهره‌مندی از مولفه‌های سخت‌افزاری مناسب در کنار نسخه به‌روز شده سیستم عامل اندروید نیز از جمله مواردی است که می‌تواند کاربران را به خرید این محصول ترغیب کند. با این تفاسیر، باید دید آیا این محصول توانسته با بروزرسانی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، جایگزینی مناسب برای نسل پیشین گوشی‌های سری Xperia XA سونی باشد؟

 

طراحی و کیفیت ساخت
Xperia XA2 Ultra را باید یکی از خوش‌چهره‌ترین گوشی‌هایی دانست که از سوی سونی در چند سال اخیر روانه بازار شده است. البته این به معنای تفاوت کامل طراحی این محصول در مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند این شرکت ژاپنی نیست و مطمئن باشید دیگران از فاصله چند متری هم می‌توانند تشخیص دهند که گوشی شما از برند سونی است. این محصول از طراحی تقریباً سنتی اما بهینه‌ای بهره می‌برد که تا حد زیادی از آنچه در قالب طراحی‌های مدرن و با صفحه‌نمایش بدون حاشیه در پرچمدارها و میان‌رده‌های امروزی بازار شاهد هستیم متفاوت است. در عین حال می‌توان از صفت عضلانی برای بیان مشخصات و ویژگی‌های این محصول سونی در بخش طراحی و کیفیت ساخت استفاده کرد زیرا محصولی با ابهت و البته با ضخامت چشمگیر را شاهد هستیم.

با توجه به ابعاد و وزن گوشی، به ویژه در صورتی که دست‌های شما کمی کوچک‌ باشد، احتمال به زمین افتادن XA2 Ultra در هنگام کار با یک دست، وجود دارد. با وجود این، طراحی انحنا دار بدنه پشتی گوشی، به راحت بودن آن در دست کمک شایانی کرده است. خم‌ گوشه‌ها در پشت گوشی نیز  در حفظ هرچه بهتر تعادل گوشی به شما کمک خواهند کرد.

حاشیه‌های صفحه‌نمایش در قسمت چپ و راست به حداقل مقدار ممکن رسیده اما همچنان در بالا و پایین، فضای قابل توجهی را شاهد هستیم. در هنگام کار با گوشی، این احتمال وجود دارد که قسمت‌های کناری صفحه‌نمایش را به طور ناخواسته لمس کنید که این امر به دلیل استفاده از طراحی با صفحه‌نمایش محدود، طبیعی است. علاوه بر این، چهار گوشه گوشی، برخلاف آنچه در اکثر گوشی‌های امروزی شاهد هستیم، تیز و قائم هستند. در قسمت جلوی گوشی از گوریلا گلس ۴ به عنوان لایه محافظ استفاده شده اما در پشت، ترکیب مات پلاستیکی به چشم می‌خورد که البته اثرانگشت را به ندرت جذب خواهد کرد.

از این توضیحات که بگذریم بدنیست بدانید Xperia XA2 Ultra از ابعاد ۱۶۳ در ۸۰ در ۹.۵ میلی‌متر بهره می‌برد که ضخامت ۰.۲ میلی‌متر کم‌تر از Xperia XA2 را به همراه دارد. وزن ۲۲۱ گرمی محصول هم کاملاً در دستان شما احساس خواهد شد و در درازمدت شاهد خستگی دست خواهید بود. در این محصول سونی، خبری از استانداردهای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار نیست.

در نمای جلویی گوشی، صفحه‌نمایش غول‌پیکر ۶.۰ اینچی با حاشیه‌های زیاد در بالا و پایین، چشمگیرترین المان این محصول سونی است. البته همان‌طور که پیش از این گفتیم حاشیه این صفحه‌نمایش در سمت راست و چپ به حداقل مقدار ممکن رسیده است. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه این گوشی هوشمند ۷۶.۱ درصد اعلام شده است.

در قسمت بالای گوشی، مولفه‌های جذابی نظیر ترکیب دو دوربین ویژه سلفی و فلش LED در کنار چراغ مخصوص هشدار و سنسور نوری قرار گرفته است. در این بخش، لوگوی سونی در وسط قرار گرفته و سونی، سنسورها و المان‌های دیگر را در دو سمت این لوگو جا داده است. در قسمت پایین صفحه‌نمایش، هیچ المانی وجود ندارد اما همچنان حاشیه زیادی در این بخش به چشم می خورد.

سونی برخلاف آنچه پیش از این شاهد بودیم، سنسور تشخیص اثرانگشت را در کلید پاور ادغام نکرده و تصمیم گرفته این‌بار ترکیب یادشده را در پشت گوشی، کمی پایین‌تر از سنسور دوربین قرار دهد. دسترسی به این سنسور، برخلاف گوشی‌های جدیدتر این برند که سنسور را در جایی پایین‌تر از XA2 Ultra  دارند، به راحتی انجام می‌شود. دوربین پشتی تکی Xperia XA2 Ultra در قسمت وسط قرار گرفته و فلش LED تکی در کنار آن به چشم می‌خورد. سونی از حلقه‌ای با رنگ متفاوت در دور لنز دوربین استفاده کرده که همین امر به بیرون‌زدگی هرچند محدود این المان منجر شده است. در پایین سنسور تشخیص اثرانگشت هم لوگوی Xperia خودنمایی می‌کند. فاصله سنسور تشخیص اثرانگشت از سنسور دوربین مناسب بوده و احتمال لمس تصادفی آن به کم‌ترین مقدار ممکن رسیده است.

اگرچه تعبیه سنسور در این بخش به امکان کاهش حاشیه‌های صفحه‌نمایش در مقایسه با گوشی‌هایی که سنسور در آن‌ها در قسمت پایین صفحه‌نمایش قرار گرفته کمک کرده است اما محدودیتی را هم به دنبال داشته که در زمان قرار گرفتن گوشی روی سطوح مختلف، کاربر را به برداشتن گوشی و لمس سنسور مجبور خواهد کرد. در این موارد، ادغام قابلیت تشخیص چهره می‌تواند مفید فایده باشد. قابلیتی که جای خالی آن در این گوشی سونی احساس می‌شود.

 

نمایشگر
Sony Xperia XA2 Ultra
 از صفحه‌نمایش ۶.۰ اینچی از نوع IPS LCD بهره می‌برد که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل را با نسبت ابعاد ۱۶ به ۹ در مقابل شما قرار می‌دهد. ترکیبی که تراکم را به ۳۶۷ پیکسل در هر اینچ خواهد رساند. پوشش گوریلا گلس ۴ برای محافظت هرچه بیشتر این صفحه‌نمایش درنظر گرفته شده است. XA2 Ultra در مقایسه با دیگر محصولات مدرن با ساختار شیشه‌ای، کمتر اثر انگشت را به خود جذب می‌کند.

همان‌طور که پیش از این هم در محصولات سونی شاهد بودیم دمای رنگ، به ویژه در مقایسه با صفحه‌نمایش‌هایAMOLED در سطح پایین‌تر از حد انتظار قرار دارد. با وجود این، امکان مدیریت میزان اشباع رنگ از طریق منوی تنظیمات وجود دارد. به عنوان مثال، با فعال کردن گزینه Ultra-Vivid شاهد گرم‌تر شدن رنگ‌ها و عمق مناسب‌تر رنگ سیاه خواهید بود. سونی گزینه‌هایی را هم برای کالیبراسیون صفحه‌نمایش و تنظیم میزان نور سفید یا اسلایدرهای مدیریت میزان رنگ قرمز، سبز و آبی درنظر گرفته است. علاوه بر این، هاله آبی ‌رنگی به شکل جزئی در نمایش رنگ سفید به چشم می‌آید. این در حالی است که نمایش محتویات، کاملاً شفاف انجام می‌شود.

 

دوربین
سونی سه المان مستقل را برای عکس‌برداری با میان رده جدید خود درنظر گرفته است. Xperia XA2 Ultra در این ترکیب، دوربین تکی را در پشت و دو دوربین مستقل سلفی را در جلو قرار داده است.

دوربین پشتی ۲۳ مگاپیکسلی با مشخصه f/2.0, 24mm, 1/2.3" از گزینه فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد و فلش LED تکی را در کنار خود می‌بیند. این دوربین، امکان فیلم‌برداری تا رزولوشن 2160p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را فراهم می‌کند. در جلوی گوشی دو دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با مشخصه f/2.0, 23mm, 1/2.6", OIS, AF در کنار دوربین ۸ مگاپیکسلی دوم با مشخصه f/2.4,1.4" اینچ قرار گرفته است. علاوه بر این، فلش LED‌ تکی هم برای تامین نور عکس‌های سلفی پیش‌بینی شده است. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای و دوربین ۸ مگاپیکسلی زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای را پوشش می‌دهد. علاوه بر این، لرزش‌گیر اپتیکال هم در این بخش به از بین بردن لرزش‌ها کمک خواهد کرد.

 

رابط کاربری دوربین
سونی در Xperia XA2 Ultra، در کمال تعجب از جدیدترین نسخه اپلیکیشن دوربین خود که در گوشی‌هایی نظیر سری اکسپریا ایکس زد ۱ شاهد هستیم استفاده نکرده است. از همین رو، همچنان محدودیت‌هایی در این بخش وجود دارد. به عنوان مثال، در صورتی که قصد داشته باشید ویدئوهایی با رزولوشن 4K ضبط کنید باید به سربرگی جدا از بخش فیلم‌برداری رابط کاربری این اپلیکیشن مراجعه کنید.

 

فیلم‌برداری
میان رده سونی امکان فیلم‌برداری با حداکثر رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را فراهم می‌کند. این در حالی است که با رزولوشن فول اچ‌دی، امکان ضبط ویدئویی با نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه را خواهید داشت و ویدئوهای تصویر آهسته را هم می‌توانید با رزولوشن اچ‌دی و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید.

 

دوربین سلفی
همان‌طور که گفتیم Xperia XA2 Ultra از ترکیب دو دوربین برای ثبت عکس‌های سلفی بهره می‌برد. در این محصول ژاپنی، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با مشخصه گشودگی دیافراگم f/2.0 و البته مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس خودکار در کنار سنسور ۸ مگاپیکسلی با مشخصه گشودگی دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است. در قالب استفاده از دوربین اول، میدان دید ۹۰ درجه‌ای در مقابل شما خواهد بود و دوربین دوم این پوشش را به ۱۲۰ درجه افزایش خواهد داد. دوربین دوم از فوکوس خودکار و لرزش‌گیر اپتیکال بی‌بهره‌ مانده است. در کنار دو دوربین یادشده، فلش LED تکی هم به روشن تر شدن خروجی در نور محیطی محدود کمک می‌کند.

 

عملکرد سخت‌افزاری
در بخش مولفه‌های سخت‌افزاری Xperia XA2 Ultra شاهد استفاده از تراشه میان زده اسنپ دراگون ۶۳۰ هستیم. این تراشه، هشت هسته پردازشی Cortex-A53 را با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز در کنار پردازشگر گرافیکی Adreno 508 قرار می‌دهد.

اکسپریا ایکس ای ۲ اولترا از چهار گیگابایت رم بهره می‌برد و در قالب دو مدل مجهز به ۳۲ و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی به بازار عرضه شده است. علاوه بر این، امکان استفاده از کارت حافظه جانبی تا ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت نیز وجود دارد. مدلی که در اختیار ما قرار گرفته از ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی بهره می‌برد.

 

قابلیت‌های ارتباطی
Xperia XA2 Ultra در بخش قابلیت‌های ارتباطی از گزینه‌هایی نظیر Wi-Fi 802.11 a/b/g/n، وای‌فای دایرکت، امکان استفاده در حالت هات‌اسپات، بلوتوث نسخه ۵.۰، GPS,GLONASS و رادیو اف‌ام بهره می‌برد. متاسفانه خبری از پشتیبانی از باند فرکانسی ۵ گیگاهرتزی در بخش وای‌فای نیست. درگاه ارتباطی یو‌اس‌بی تایپ C نیز از جمله نکات مثبت در این میان رده سونی است.

 

باتری و انرژی مصرفی
Xperia XA2 Ultra از باتری غیرقابل تعویض ۳۵۸۰ میلی آمپرساعتی بهره می‌برد. این در حالی است که مدل معمولی میان رده سونی یعنی Xperia XA2 به باتری ۳۳۰۰ میلی آمپرساعتی مجهز شده است.

در هنگام اجرای برنامه‌ها و بازی‌های مختلف، خبری از گرم شدن بیش از حد باتری نیست و پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع Quick Charge 3.0 و مجهز نشدن به قابلیت شارژ بی‌سیم از دیگر نکات قابل توجه در خصوص این محصول است. با وجود این، شارژر همراه دستگاه، خروجی ۱.۵ آمپری داشته و از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند. برای شارژ کامل گوشی با این شارژر به چیزی حدود سه ساعت زمان نیاز خواهید داشت. این در حالی است که در بررسی ما با شارژر طرف ثالثی با پشتیبانی از تکنولوژی Quick Charge 3.0 شارژ ۵۰ درصدی گوشی در مدت زمان حدود ۴۰ دقیقه انجام شد.

​سونی گزینه‌های نرم‌افزاری مختلفی را هم برای بهینه‌سازی عملکرد باتری، پیش روی کاربران قرار داده است. به عنوان مثال، دو گزینه STAMINA mode و Ultra STAMINA mode را می‌توانید برای مدیریت مصرف انرژی استفاده کنید. گزینه اول زمانی که میزان شارژ باتری به ۱۵ درصد برسد فعال شده و برخی قابلیت‌های را برای دست‌یابی به عملکرد سطح بالاتر، غیرفعال می‌کند. گزینه دوم هم استفاده شما را به حداقل تعداد اپلیکیشن‌های لازم و ضروری محدود خواهد کرد.

 

 

 

  • مشخصات کلي : پردازنده Qualcomm Snapdragon 630 ابعاد 9.5 × 80 × 163 میلی‌متر رنگ نقره ای، مشکی، آبی، طلایی سیمکارت تک/دو سیم کارت نانو GPU Adreno 510 وزن 221 گرم
  • صفحه نمایش : رزولوشن 1080 × 1920 پیکسل، 16:9 ratio (~367 ppi density) نوع IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ محافظت گوریلا گلس اندازه 6.0 inches، 99.2 cm2 (~76.1% نسبت صفحه نمایش به بدنه) مولتی تاچ دارد
  • حافظه : درگاه حافظه microSD، تا 256 گیگابایت حافظه داخلی 32/64 گیگابایت حافظه RAM 4 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی : NFC دارد USB USB-C رادیو ندارد وایرلس Wi-Fi 802.11 a/b/g/n، dual-band، Wi-Fi Direct، hotspot بلوتوث 5.0، A2DP، aptX، LE GPS A-GPS، GLONASS
  • دوربین : کیفیت فیلمبرداری فیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه دوربین دوم ۱۶+۸ مگاپیکسل (دوگانه) رزولوشن 23 مگاپیکسل امکانات ثبت اطلاعات مکانی، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، تشخیص لبخند، HDR، پانوراما
  • صدا : جک 3.5 میلیمتری دارد بلندگو دارد انواع زنگ Vibration; MP3، WAV ringtones
  • امکانات نرم افزاری : ارسال پیام SMS (threaded view)، MMS، Email، IM، Push Email حسگر اثر انگشت، شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب نما تکنولوژی مرورگر HTML5
  • سایر مشخصات : .باتری لیتیوم یونی ۳،۵۸۰ میلی‌آمپر (غیر قابل تعویض توسط کاربر).GPRS دارد 2G bands gsm 850 / 900 / 1800 / 1900 - sim 1 & sim 2 (dual-sim model only) تکنولوژی GSM / HSPA / LTE سرعت HSPA 42.2/5.76 Mbps، LTE-A (3CA) Cat13 600/150 Mbps 3G bands HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100 EDGE دارد 4G bands LTE

شما هم می توانید در مورد این کالا نظر بدهید :

نظرات مشتریان

    برای این کالا نظری ثبت نشده است

محصولات مشابه در این دسته