Huawei Y5 Prime 2018

کد محصول : 1351

نام برند : Huawei


0 بن هدیه


انتخاب رنگ و گارانتی :

     
مشکی
گارانتی مدیا پردازش عدم موجودی 0 تومان
آبی
گارانتی مدیا پردازش عدم موجودی 0 تومان
طلایی
گارانتی 7 روز ضمانت بازگشت -ریجستری شده عدم موجودی 0 تومان

تعداد :


مشتري گرامي : لطفا برای اطلاع از موجودی با خط 09164480677 تماس گرفته یا از طریق واتساپ پیام بفرستید

 

 نقد و بررسی کامل گوشی هوآوی وای 5 پرایم -2018

 

19kala

 

 

 

 

این روزها شرکت هوآوی با نوآوری و عرضه پرچم داران خود توانسته نظر بسیاری از کاربران را در سراسر جهان به خود جلب کند در واقع این شرکت با عرضه محصولاتی چون هوآوی پی 20 پرو با دوربین سه گانه ثابت کرده که می تواند در خط تولید خود نوآوری داشته و محصولات منحصر به فردی را تولید کند به جای اینکه از سایر برندهایی چون آیفون تقلید کند. همان طور که می دانید این شرکت نه تنها بر بخش پرچم دار بلکه بر عرضه دستگاه های میان رده و ارزان قیمت نیز تمرکز داشته تا بتواند این بخش از بازار موبایل را نیز تحت سلطه خود درآورد.

در حال حاضر این شرکت بعد از سامسونگ و اپل در تولید انواع موبایل در مقام سوم دنیا قرار دارد. شرکت هوآوی اخیرا، یکی دیگر از محصولات میان رده خود را روانه بازار کرده که Huawei Y5 Prime 2018 نام دارد و بدون شک همانند ورژن قبلی خود یعنی گوشی (Huawei Y5 (2017 فروش خوبی را به خود اختصاص خواهد داد. این شرکت چینی هیچ گونه رویدادی را جهت رونمایی از این محصول خود برگذار نکرده و مستقیما آن را عرضه کرده است. امسال شرکت هوآوی به جای سود بیشتر بر قیمت محصولات خود تمرکز داشته و گوشی های بسیار خوب با خصیصه های عالی به همراه برچسب قیمتی باورنکردنی را روانه بازار کرده که هوآوی وای 7 پرایم نیز جزء همین دسته محسوب می شود. در اینجا این پایین رده را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

19kala

 

طراحی:

اولین چیزی که در طراحی به چشم می خورد استفاده از یک پنل تقریبا تمام صفحه بوده که در آن از هیچ دکمه فیزیکی استفاده نشده است. بدنه آن از جنس پلاستیک ساخته شده که برخلاف بدنه های فلزی و شیشه ای اثر انگشت و چربی بر روی آن نمانده و به راحتی نیز پاک می شود.

 

به علاوه استفاده از پلاستیک در ساخت بدنه از اثر لغزندگی آن در دست کاسته و به راحتی در دست جای می گیرد. استفاده از این ماده به همراه طراحی جمع جور آن خاصیت ارگونومیکی بسیار خوبی به آن بخشیده است. ابعاد آن برابر با 146.5×70.9×8.3 میلی متر بوده و وزنی برابر با 142 گرم دارد. گرچه ضخامت آن نسبت به سایر مدل ها زیاد بوده اما با طراحی منحنی صفحه پشتی و زوایا   و اندازه مناسب آن به راحتی در دست جای گرفته و استفاده یک دستی آسان است.

 

19kala

 

 

آپشن های رنگی در نظر گرفته شده برای آن نیز شامل رنگ های آبی، مشکی و طلایی است. در پنل پشت مشاهده می شود که ماژول دوربین به صورت افقی در گوشه سمت چپ قرار گرفته و تنها یک لنز دربردارد که در کنار یک فلش قرار گرفته و طراحی دوربین های دوگانه را در ذهن تداعی می کند. قاب دور این ماژول نیز برخلاف جنس بدنه از فلز ساخته شده است. پنل جلو آن حدود 74 درصد از فضای پنل جلو را اشغال کرده و در حالی که بالا و پایین دارای لبه بوده ولی از دو طرف حداقل حاشیه را دارد.

 

در لبه پایین لوگو هوآوی قرار داده شده در حالی که لبه بالایی میزبان قطعاتی هایی چون سنسورها، خروجی صدا، و دوربین سلفی است. دکمه پاور و راکر تنظیم صدا نیز در لبه راست قرار داشته در حالی که در سمت چپ ما می توانیم درگاه فلزی سیم کارت را مشاهده کنیم. لبه پایین میزبان پورت micro USB است در حالی که در لبه بالا  جک 3.5 میلی متری هدفون را مشاهده می شود. لامپ LED هشدار ناتیفیکیشن ها نیز در سمت چپ بالای صفحه نمایش قرار گرفته است. 

 

صفحه نمایش:

19kala

 

وای 5 پرایم به یک نمایشگر 5.45 اینچی مجهز شده و رزولوشن 720× 1440 پیکسل و تراکم پیکسلی 295 پیکسل در اینچ را ارائه داده و کیفیت آن HD است. در ساخت آن نیز از نسبت 18:9 بهره برده شده است. در رابطه با کیفیت این صفحه خاطر نشان می شود که نمایش رنگ ها خوب بوده و رنگ های به نسبت واقعی را نشان می دهد. نوع این صفحه نیز LCD است و به لطف روشنایی بسیار خوبی که دارد در حضور نور مستقیم خورشید خوانش خوبی داشته و زاویه دید بسیار خوبی را نیز ارائه داده است. از جمله آپشن های سفارشی سازی که در این صفحه نمایش جای داده شده قابلیت Eye Comfort ،Night Light و Full Screen Display است که برخورداری از این خصوصیات در یک گوشی رده پایین جای تعجب دارد.

 

دو خصیصه Eye Comfort ،Night Light شدت نور آبی را کم می کند برای مثال عملکرد ویژگی Night Light به این صورت است که تعداد پیکسل های آبی را کاهش داده و نور صفحه نمایش بیشتر به زرد متمایل می شود. همچنین امکان کم و زیاد کردن شدت نور هم فراهم شده یا حتی می توانید تنظیم کنید که این قابلیت چه زمانی از روز فعال شود. 

 

دوربین:

19kala

همان طور که می دانید Y5 PRIME یکی از مدل های مقرون به صرفه شرکت هوآوی است بنابراین جای تعجب ندارد که از ترند سال 2018 یعنی استفاده از دوربین های دوگانه پیروی نکرده است. اندازه سنسور به کار رفته 13 مگاپیکسل بوده و از دیافراگم f/2.0 برخوردار است. دوربین سلفی Y5 Prime 2018 یک سنسور 5 مگاپیکسلی است. از جمله خصوصیات منحصر به فرد آن نیز برخورداری از فلش سلفی بوده و تاثیر به سزایی در کیفیت عکس های سلفی ثبت شده دارد.

استفاده از نرم افزار دوربین نیز بسیار راحت و کاربردی است و در آن برخی از آپشن ها مثل HDR قرار گرفته که با استفاده از آنها تا حدودی کیفیت عکس های گرفته شده ارتقاء می یابد. نمایش رنگ ها بسیار واقعی بوده و جزئیات نیز به خوبی ثبت می شود. گرچه نمی توان کیفیت این مدل را با پرچمدارانی چون سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس و یا آیفون ایکس مقایسه کرد اما به نسبت سایر محصولات پایین رده عکس ها بسیار شارپ بوده و کیفیت عکس های سلفی نیز مطلوب است اما در شب و یا زمانی که نور کافی وجود نداشته باشد کیفیت عکس ها کاهش یافته و جزئیات به نسبت کمتری ثبت می شود.

 

نرم افزار:

هوآوی وای 5 پرایم با پلتفورم اندروید نسخه 8.1 اجرا و از رابط کاربری EMUI 8.0 استفاده کرده است. این رابط کاربری در مقایسه با سایر مدل های هوآوی اندکی فرق کرده و چندین قابلیت سفارشی سازی در تنظیمات گنجانده شده برای مثال، در زمان قفل بودن گوشی در صفحه نمایش به جز یک میان بر به دوربین آپشن دیگری دیده نمی شود. با استفاده از آپشن Home Screen Style موجود در تنظیمات هم این امکان به وجود آمده که استایل نمایش صفحه اصلی را به دلخواه تغییر دهید. حالت اول این است که همه برنامه های نصب شده در صفحه اصلی نمایش داده شده و کشو برنامه ها وجود ندارد و در حالت دوم برنامه های نصب شده در صفحه جداگانه ای قرار گرفته و صفحه اصلی برای نمایش ویجت ها و غیره به کار می رود. کاربرد این نسخه از اندروید به همراه این رابط کاربری به طور کلی استفاده راحت و تجربه روان تر و سریع تری را برای کاربران به ارمغان آورده است.

19kala

ویژگی منحصر به فرد آن پشتیبانی از قابلیت face unlock بوده که با استفاده از آن در چند ثانیه قفل صفحه نمایش را باز می شود. در واقع این قابلیت با استفاده از الگوریتم های تشخیص چهره هوشمند، صورت را تشخیص داده و طرح صورت انسان را بسیار دقیق ترسیم می کند.

19kala

 

قابلیت گرفتن اسکرین شات با سواپ رو به پایین روی صفحه نمایش با استفاده از سه انگشت راه بسیار آسانی را برای گرفتن اسکرین شات فراهم آورده است.

 

سخت افزار:

تراشه استفاده شده Mediatek MT6739 است و پردازنده آن 4 هسته ای از نوع Cortex-A53 بوده که با سرعت 1.5 گیگاهرتز به کار افتاده و از فرآیند پردازشی 28 نانومتری بهره برده است. پردازنده گرافیکی در نظر گرفته شده برای آن نیز PowerVR GE8100 است. تنها یک نسخه 2+ 16 گیگابایتی برای آن در نظر گرفته شده است.

 

19kala

خصیصه سخت افزاری که نکته مثبت این مدل هم محسوب می شود استفاده از درگاه سیم کارت سه تایی است در نتیجه قابلیت استفاده همزمان از دو سیم کارت به همراه کارت حافظه جانبی جهت ارتقاء حافظه را دارد. این بار بلندگو با خروجی صدای تماس یکی شده و میزان بلندی صدا و کیفیت صدای تماس نیز خوب بوده از این رو حتی در محیط های شلوغ و پر سر و صدا نیز صدای مخاطب به راحتی شنیده می شود.

باتری:

باتری وای 5 پرایم ظرفیتی برابر 3020 میلی آمپر دارد. گرچه با یک گوشی ارزان قیمت سروکار داریم اما باتری به کار گرفته شده در آن در حد باتری برخی از پرچم داران بوده و طول عمر آن فوق العاده است. با برخورداری از باتری 3020 و تکنولوژی ذخیره نیروی نسخه 6.0، به طور میانگین 62 ساعت امکان پخش موسیقی و 13 ساعت پخش ویدئو را بدون شارژ مجدد دارد. گرچه این موبایل رده پایین هوآوی از شارژ سریع پشتیبانی نمی کند اما طی مدت 1 ساعت و 15 دقیقه به طور کامل شارژ  می شود. 

 

نتیجه گیری:

 

امروزه گرچه موبایل های پرچم دار زیادی در بازار وجود داشته که هر کدام قابلیت های وسوسه کننده زیادی دارند اما از آنجایی که این مدل ها از قیمت بسیار بالایی برخوردار بوده ممکن است عده ای از کاربران تمایل به پرداخت هزینه زیاد برای خرید یک گوشی نداشته باشند. بخش میان رده و پایین رده حوزه هایی هستند که این گونه افراد می توانند روی آن حساب کنند. این مدل جدید پایین رده هوآوی با خصوصیات خوب خود به همراه قیمتی عالی یکی از گزینه های ایده ال این کاربران به حساب می آید. برخورداری از نکات مثبتی چون طول عمر باتری عالی، عملکرد مطلوب دوربین و غیره از جمله آپشن هایی است که این مدل را به یکی از گزینه های ایده ال جهت خرید تبدیل می کند. 

 

 

 

  • مشخصات کلي : پردازنده Mediatek MT6739 ابعاد 8.3 × 70.9 × 146.5 میلی‌متر رنگ مشکی، طلایی، آبی سیمکارت تک/دو سیم کارت نانو GPU PowerVR GE8100 وزن 142 گرم CPU ۴ هسته ۱.۵ گیگاهرتزی
  • صفحه نمایش : رزولوشن 720 × 1440 پیکسل، 18:9 295ppi نوع LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ رابط کاربری - emui 8.0 اندازه 5.45 اینچ - 73.8% نسبت صفحه نمایش به بدنه مولتی تاچ دارد
  • حافظه : درگاه حافظه microSD، تا 256 گیگابایت (dedicated slot) حافظه داخلی 16 گیگابایت حافظه RAM 2 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی : GPRS دارد 2G bands gsm 850 / 900 / 1800 / 1900 - sim 1 & sim 2 (dual-sim model only) تکنولوژی GSM / HSPA / LTE سرعت HSPA 42.2/5.76 Mbps، LTE Cat4 150/50 Mbps 3G bands HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100 EDGE دارد 4G bands LTE USB microUSB v2.0 بلوتوث v4.2، A2DP، LE وایرلس Wi-Fi 802.11 b/g/n، Wi-Fi Direct، hotspot رادیو FM GPS A-GPS، GLONASS
  • دوربین : کیفیت فیلمبرداری فیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه دوربین دوم 5 مگاپیکسل رزولوشن 13 مگاپیکسل امکانات ثبت اطلاعات مکانی، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، HDR، پانوراما
  • سایر مشخصات : باتری لیتیوم یونی ۳،۰۲۰ میلی‌آمپر (غیر قابل تعویض توسط کاربر) ارسال پیام SMS(threaded view)، MMS، Email، Push Email حسگر شتاب سنج، حسگر مجاورتی تکنولوژی مرورگر HTML5

شما هم می توانید در مورد این کالا نظر بدهید :

نظرات مشتریان

    برای این کالا نظری ثبت نشده است

محصولات مشابه در این دسته