گوشی جی ال ایکس تابان پلاس GLX Taban

کد محصول : 1152

نام برند : GLX


0 بن هدیه


انتخاب رنگ و گارانتی :

     
طلایی
گارانتی 18 ماه گارانتي ارتباط همراه گويا اروند+ساعت هوشمند سلامت عدم موجودی 0 تومان
رزگلد
گارانتی 18 ماه گارانتي ارتباط همراه گويا اروند+ساعت هوشمند سلامت عدم موجودی 0 تومان

تعداد :


مشتري گرامي : لطفا برای اطلاع از موجودی با خط 09164480677 تماس گرفته یا از طریق واتساپ پیام بفرستید

 

خورشید «تابان» جی ال ایکس

در بین هیاهوی پرچمداران، همیشه میان‌رده‌ها گمنام می‌مانند و کمتر اسمی از آنها به میان می‌آید. گوشی‌هایی با قیمت پایین‌تر و گاهی حتی دوست‌داشتنی‌تر از پرچمداران پر مدعا دنیای تلفن‌های همراه!

 

 

خورشیدی که از «اروند» طلوع کرد!

شرکت ارتباط همراه گویا اروند با تمرکز بر روی ساخت گوشی‌های تلفن همراه از سال 1386 در شهر خرمشهر و در منطقه آزاد اروند فعالیت خود را آغاز کرد. پس از کسب موفقیت در تولید گوشی‌های ساده و کلاسیک، از سال 1390 با تولید تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌های کوچک و بزرگ سبد محصولات خود را تکمیل نمود. با آغاز توزیع اسپایدر یک، مصرف‌کنندگان بازار تلفن همراه ایران، این بار با تجربه‌ای متفاوت روبرو شدند؛ یک گوشی هوشمند ایرانی که علاوه بر کیفیت مطلوب از نظر سخت‌افزاری نیز هم‌پای رقیبان خارجی بود. این راه با ماد، پارس و آریا ادامه پیدا کرده است و حالا خورشید «تابان» میان‌رده جی ال ایکس هم از راه رسیده است!

 

 

با گشودن جعبه سیاه‌رنگ، «تابان» جی ال ایکس نمایان می‌شود. تابان درون یک پلاستیک نیمه شفاف قرار دارد و در زیر آن شارژر، هندزفری و کابل اتصال USB جای گرفته است که با یک صفحه مقوایی جدا شده‌اند. علاوه بر موارد فوق، یک سیمکارت اعتباری 4.5G غیر فعال به همراه کارت فعال‌سازی، کارت طلایی خدمات پس از فروش، دفترچه راهنمای گوشی و یک گارد ژله‌ای شفاف برای گوشی تابان در داخل جعبه قرار دارد.

 

درون جعبه خبری از باتری گوشی نیست! اما اگر درب پشت گوشی را جدا کنید، با مهم‌ترین ویژگی باتری تابان مواجه خواهید شد. یک باتری 2200 میلی‌آمپری که از بدنه گوشی جدا نمی‌شود و به عبارتی دیگر غیر قابل تعویض است. البته این موضوع چندان هم صادقانه نیست! زیرا شرکت جی ال ایکس هم‌اکنون باتری این گوشی را به صورت مجزا به فروش می‌رساند، اما احتمالاً تنها تعمیرکاران مجاز این شرکت توانایی تعویض این باتری را خواهند داشت. بر روی باتری توضیحاتی درج شده است که مهم‌ترین آن در خصوص شارژ اولیه باتری می‌باشد: «شارژ اولیه به مدت چهار ساعت صورت گیرد.»

پس از اتمام کنجکاوی‌ها در خصوص باتری، توجه ما به سه خشاب فلزی جلب می‌شود که فاصله بین دوربین اصلی و باتری گوشی را پر کرده‌اند. سه خشاب فلزی برای دو سیمکارت با قطع مینی و یک کارت حافظه با حداکثر 32 گیگابایت ظرفیت. خشاب‌ها به صورت کشویی به سمت بالا کشیده می‌شوند و پس از آن به کمک یک لولا، به سمت بالا باز می‌شوند. بعد از قراردادن سیمکارت‌ها و کارت حافظه در جای خود، خشاب‌ها به همان صورتی که باز شده‌اند، بسته شده و در جای خود قفل می‌شوند.

 

کمی بیش‌تر از 4 ساعت بعد که گوشی در شارژ قرار داشت، بالاخره انتظار به سر می‌رسد و حالا می‌توان گوشی را روشن کرد. ابعاد 5 اینچی تابان، آن را دوست‌داشتنی‌تر کرده است! پس از اینکه برای اولین بار در دست قرار می‌گیرد، کاربر متوجه می‌شود که این گوشی از خانواده ماد (ماد و ماد پلاس) خوش‌دست‌تر، از پارس ظریف‌تر و حتی ابعاد آن از اسپایدر یک نیز کمی کوچک‌تر است. با این حساب احتمالاً برای در دست گرفت گوشی و نوشتن و ارسال پیام، مشارکت یک دست کفایت می‌کند!

 

این مارشمالو دوست‌داشتنی!

تابان از نسخه 6 اندروید استفاده می‌کند. حدود 2 سال از توزیع اولیه اندروید مارشمالو گذشته و بسیاری از اشکالات جزئی آن بر طرف شده است. اندروید 6 قابلیت‌های ویژه بسیاری دارد که مدیریت بهتر مصرف انرژی، محدود کردن و اجازه موردی به دسترسی‌های یک برنامه، کپی پیست سریع، راحت و میان‌برنامه‌ای، کنترل بهتر صدا و حالت‌های گوشی و امکان بهره‌گیری از راهنمایی‌های گوگل ناو، تنها قسمتی از ویژگی‌های آن است.

هم‌اکنون اندروید 6، محبوب‌ترین نسخه این سیستم عامل است و کمی بیشتر از 31 درصد تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان، از این سیستم عامل استفاده می‌کنند. در این میان سهم نسخه‌های جدیدتر کمتر از 7 درصد است و مابقی بازار نیز به نسخه‌های قدیمی‌تر اختصاص دارد.

 رابط کاربری اندروید مارشمالو بسیار جذاب است. مهم‌ترین ویژگی این نسخه، امکان انتخاب دسترسی‌های یک نرم‌افزار می‌باشد. به عبارت دیگر شما مجبور نیستید تمامی دسترسی‌های یک اپلیکیشن را تأیید کنید و یا به طور کلی از خیر نصب شدن آن بگذرید! با کمک اندروید 6 شما می‌توانید در هنگام نصب و یا هر زمان که اراده کنید، به برخی از دسترسی‌ها مجوز دهید و یا جلوی برخی از آنها را بگیرید و به معنای دقیق کلمه، دسترسی‌های یک اپلیکیشن را مدیریت کنید.

 

آسوده عکاسی کنید!

دوربین اصلی تابان به همراه قابلیت فوکوس، انتظارها از دوربین یک گوشی میان‌رده را به خوبی پاسخ خواهد داد. کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این دوربین 8 مگاپیکسل است که به کمک نرم‌افزار دوربین گوشی، این کیفیت می‌تواند به 13 مگاپیکسل (به صورت نرم‌افزاری) ارتقا پیدا کند. دوربین جلوی این گوشی نیز از کیفیت 2 مگاپیکسلی برخوردار است که به صورت نرم‌افزاری تا 5 مگاپیکسل ارتقا پیدا می‌کند. به این ترتیب برای عکاسی هنری و فوکوس‌های خاص با دوربین اصلی و سلفی‌های خاطره انگیز با دوربین دوم، مشکلی نخواهید داشت، چرا که تصاویر ثبت شده با دوربین جلو و اصلی، کیفیتی بیشتر از حد انتظار دارند.

فیلم‌برداری با ابعاد 1280 در 720 ویژگی‌های دوربین تابان را تکمیل می‌کند. کیفیت فیلم‌برداریHD نیز جایی برای بحث نمی‌گذارد، اما به یاد داشته باشید که حجم فیلم‌های گرفته شده با کیفیت 1280 در 720 حدود یک مگابایت برای هر ثانیه است. به عبارت دیگر، اگر می‌خواهید به طور دائم از دوربین گوشی جهت فیلم‌برداری استفاده کنید، احتمالاً مجبور خواهید بود یک حافظه جانبی نیز برای گوشی خود تهیه کنید.

 

 فقط 8 گیگابایت!

به نظر می‌رسد برای یک گوشی هوشمند با میزان رام (RAM) یک گیگابایت، 8 گیگابایت حافظه داخلی کافی باشد. اما از آنجایی که دوربین تابان از کیفیت مطلوبی برخوردار است و از طرفی دیگر به دلیل فراگیر شدن دسترسی به اینترنت، همه روزه کاربران فایل‌های زیادی را دانلود می‌کنند، احتمالاً این میزان حافظه جوابگوی برخی از کاربران نخواهد بود. هرچند تابان از کارت حافظه جانبی تا میزان 32 گیگابایت نیز پشتیبانی می‌کند که در پشت گوشی و در کنار سیم‌کارت‌ها نصب می‌شود.

فضای نصبی گوشی دو گیگابایت است و به نظر می‌رسد با میزان یک گیگابایت حافظه رام آن همخوانی دارد. از آنجایی که فایل اولیه و نصبی بسیاری از اپلیکیشن‌ها کمتر از 50 مگابایت است، چنانچه اپلیکیشن‌های اضافی را در حافظه گوشی انباشته نکنید، مشکلی برای نصب نرم‌افزارها نخواهید داشت.

 

چالش «آسفالت» در «تابان» جی ال ایکس!

برای تست تابان به سراغ یکی از پرطرفدارترین و سنگین‌ترین بازی‌های موبایلی و برخط رفتیم؛ آسفالت 8. برای انجام این منظور، آخرین نسخه Asphalt 8: Airborne را از بازارچه گوگل دانلود کردیم تا ببینیم این گوشی میان‌رده از پس اجرای آن برمی‌آید؟!

آسفالت 8 از گرافیک بالایی برخوردار است، گرچه حجم فایل نصبی آن حدود 60 مگابایت می‌باشد اما پس از نصب بیش از دو گیگابایت پیش از ورود و درون بازی به دانلود نیاز دارد. پس از اتمام مراحل مختلف دانلود، بازی را با حداکثر کیفیت گرافیک اجرا کردیم. گرچه سرعت اجرا بازی به نسبت خوب بود، اما فرمان گرفتن تصویر از صفحه گوشی (اسکرین شات) به کندی اجرا می‌شد. البته با پایین آوردن کیفیت بازی این مشکل چندان احساس نمی‌شد. هرچند سخت‌افزار این گوشی با پردازنده Quad core و یک گیگابایت حافظه رام بهتر از حد انتظار یک گوشی میان‌رده ظاهر شد، اما با توجه به باتری 2200 میلی‌آمپری تابان، به نظر می‌رسد باید به بازی‌هایی سبک‌تر قناعت کرد!

 

کوچک‌تر از ماد، ظریف‌تر از پارس

ابعاد تابان یکی از ویژگی‌های مثبت و دوست‌داشتنی این گوشی است که البته سلیقه‌ای نیز محسوب می‌شود. پرچمداران کنونی جی ال ایکس یعنی ماد پلاس و آریا از صفحه نمایش 5.5 اینچی برخوردار هستند، پارس 5 اینچی هم به دلیل باتری بزرگ خود، کمی حجیم به نظر می‌رسد. اما ابعاد تابان ظریف و دلچسب است.

تابان حتی به همراه گارد ژله‌ای بی‌رنگ خود، به راحتی درون گارد ژله‌ای سلف 5 اینچی خود یعنی اسپایدر یک قرار می‌گیرد! در دست گرفتن این گوشی بسیار راحت است، به طوری که به راحتی می‌توان بدون کمک دست مقابل به تمامی فرامین گوشی دسترسی داشت.

 

با دکمه‌ها خداحافظی کنید!

با ورود به تنظیمات گوشی، کمی پایین بیایید تا به قسمت «شخصی» برسید. اولین گزینه «تنظیمات هوشمند» است. انتخاب این گزینه دریچه‌ای از دنیایی جدید را به روی شما می‌گشاید! با فعال و تنظیم کردن قابلیت‌هایی که در این قسمت قرار دارند، می‌توانید با دو بار کلیک (لمس پشت سر هم) بر روی صفحه گوشی، بدون استفاده از کلید جانبی صفحه قفل گشا را روشن کنید و یا در هر محیطی که قرار دارید با دو بار لمس کلید دایره شکل «خانه» گوشی را قفل کرده و صفحه را خاموش کنید. همچنین می‌توانید با انتخاب اشکالی خاص، نرم‌افزارهای گوشی را فراخوان کنید. به این ترتیب برای استفاده از این گوشی تقریباً به کلیدهای جانبی، یعنی کلیدهای روشن/ خاموش و کاهش/افزایش صدا، بی‌نیاز خواهید بود.

  •  مشخصات کلی
  • ابعاد142*71*8.7
  • سایز سیم کارتمیکرو
  • ضمانت نامهدارد
  • وزن135 گرم
  • تعداد سیم کارت2 عدد
  • صفحه نمایش صفحه نمایش
  • رزولوشن1280*720
  • تکنولوژیLCD
  • اندازه5 اینچ HD
  • دوربین دوربین
  • کیفیت دوربین8 مگاپیکسل
  • فلاش دوربیندارد
  • حافظه حافظه
  • مقدار RAM1 گیگابایت
  • حافظه داخلی8 گیگابایت
  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبیدارد
  • پشتیانی حافظهتا 64 گیگابایت
  • امکانات نرم افزاری امکانات نرم افزاری
  • سیستم عاملاندروید
  • نسخه سیستم عامل6
  • پردازنده پردازنده
  • پردازنده مرکزیMT6735P
  • نوع پردازنده4 هسته‌ای
  • قدرت پردازنده1 گیگاهرتز
  • باتری باتری
  • ظرفیت باتری2200 میلی آمپر
  • میزان شارژ آماده به کار150 الی 200 ساعت
  • میزان شارژ مکالمه8 الی 10 ساعت
  • دوربین جلو دوربین جلو
  • کیفیت دوربین جلو2 مگاپیکسل
  • امکانات ارتباطی امکانات ارتباطی
  • شبکه 4Gدارد
  • ویژگیها ویژگیها
  • اقلام همراهشارژر، هندزفری، دفترچه راهنمای فارسی، قاب ژله‌ای

شما هم می توانید در مورد این کالا نظر بدهید :

نظرات مشتریان

    برای این کالا نظری ثبت نشده است

محصولات مشابه در این دسته